musisz zobaczyć
  • Loading

Dni Otwarte w ZUSie do piatku

Na co zwrócić uwagę w informacji o stanie swojego konta w ZUS? Co przyniesie elektroniczne zwolnienie lekarskie? Jak poruszać się po własnym profilu na Platformie Usług Elektronicznych? - na te i wiele innych pytań każdy ubezpieczony uzyska informacje podczas "Dni Ubezpieczonego" w ZUS, które potrwają do 9 października.

"Dni Ubezpieczonego" to organizowana już od kilku lat akcja informacyjno-edukacyjna, skierowana do największej grupy klientów ZUS, czyli osób ubezpieczonych. Spośród wszystkich grup klientów Zakładu, ubezpieczeni dysponują, niestety, najmniejszą wiedzą o systemie ubezpieczeń społecznych, o swoich prawach, ale i obowiązkach. Wynika to z faktu bardzo sporadycznego kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. - Ubezpieczeni, najczęściej osoby na etatach, czy umowach zleceniu nie mają i nie widzą powodów do bieżącego kontaktu z ZUS - mówi Ewa Kosowska, dyrektor departamentu ubezpieczeń i składek w centrali ZUS i dodaje: Nie interesują się ubezpieczeniami społecznymi dopóki nie muszą skorzystać z jakiegoś świadczenia. Często odwiedzają też Zakład dopiero w chwili gdy dowiadują się, że nie mają odprowadzanych składek. W ramach "Dni Ubezpieczonego" chcemy uświadomić naszych klientów, że ubezpieczenia społeczne to rzecz w ich życiu bardzo istotna i warto monitorować choćby stan swojego konta w ZUS.

Tegoroczne "Dni Ubezpieczonego" nawiązują do wysyłanej w minione wakacje do 20 mln osób "Informacji o stanie konta ubezpieczonego w ZUS". Kolejnymi tematami trzydniowej akcji są: e-zwolnienie lekarskie i konto na Platformie Usług Elektronicznych. E-zwolnienie będzie obecne w naszej codzienności już od 1 stycznia 2016 r., warto więc wiedzieć z czym dla każdego z nas wiąże się jego wprowadzenie. Konto na PUE pomaga zaś na bieżąco kontrolować stan naszych finansów w ZUS oraz to czy pracodawca odprowadza za nas składki. Każdy ze wskazanych tematów będzie szeroko opisywany już od wtorku 6 października przez gazetę "Fakt". Codziennie od wtorku do środy w godzinach od 10.00 do 12.00 w redakcji "Faktu" dyżurować będą pod telefonami eksperci ZUS, specjalizujący się w każdym z tematów publikowanych poradników.

Dyżury telefoniczne dla lokalnych klientów organizuje również część oddziałów ZUS. Część placówek od 7 do 9 października wydłuża czas swojej pracy. Poszczególne oddziały zapraszają również do współpracy instytucje partnerskie, jak NFZ, PIP czy urzędy skarbowe. Więcej informacji o dokładnym programie "Dni Ubezpieczonego" w oddziałach ZUS dostępne są na salach obsługi klienta oraz w regionalnych mediach.

 

ZUS